Året som gått!

2020 har på många sätt varit ett riktigt skitår. Men om man försöker bortse från viruseländet som drabbat världen, så har det för vår del varit ett riktigt bra renoverings år iallafall, blir både förvånad och lite stolt när jag bläddrar igenom årets bilder, konstaterar att augusti var toppmånaden, jäklar Läs mer

Utveckling

Luftledningarnas tid är förbi, kan tänka mig vilken sensation det var när dom sattes upp, och nu är dom borta. Hittar olika dateringar på elledningar, strömbrytare och kontakter i huset, ett hus som genomgått en enorm utveckling, och ursprungligen varit helt utan el. Man tycker det är mörkt den här Läs mer

En konstig vinter.

Vi firar första advent, tänder ljus och går in i december månad. Ute är det 9 grader varmt. Jag går ut för att hugga en liten gran, kommer tillbaka med en gran och en näve kantareller. Känns onekligen lite konstigt, men just nu är ju allting konstigt så varför inte. Läs mer

Vi har ett tak!

Hurra, äntligen är köksentrén väderskyddad, alltid oroligt innan tak och väggar är på plats. Men nu ligger plåten där, all panel sitter uppe, målad två gånger, bara slutstrykning som vi gör i vår eller sommar, beroende på väder. Stuprören ska vi också fixa och funderar på hur vi vill att Läs mer

Kalldusch

Vi har ju tyckt att det känns väldigt lyxigt att kunna duscha inomhus efter flera olika utomhusalternativ. Men nu när det blivit vinter, även om den är mild, så är det väldigt kallt i hallen där duschkabinen står, det finns inga element och dåligt med isolering i taket. Så trots Läs mer