Julstämning

Miljön här ute är otroligt tacksam att skapa julstämning i. Och mysigt att få småpyssla lite i allt byggande. Kan tänka mig hur fint det är när det ligger snö här, vilket vi inte fått uppleva mycket av än tyvärr.

Fönster

På 70 talet gjorde man en renovering på Sundö, bytte ut fönstren och la betongtegel på taket. Det är i stort sett den förändring som gjorts efter vad vi förstått. Som tur var byttes fönstren ut mot liknande men modernare. Mittsolpen sågades bort och det nya fönstret sattes bara in Läs mer

Snickarglädje

Börjar verkligen förstå varför det heter snickarglädje, det är ju det här som är det riktigt roliga, hitta detaljer och mönster som kan gå igen i den nya fasaden. Funktion med dekor, eller bara dekor. Övrigt byggande känns lite som en transportsträcka innan man äntligen får ta fram sticksågen, garneringen Läs mer