Möblemanget på plats!
Som jag berättade tidigare köpte vi ett begagnat matsalsmöblemang, det hade stått i en lada och var ganska skitigt och dom klädda sitsarna behövde saneras och kläs om. Stolsitsarna var inget problem, men när vi kört hela registret av husmorsknep ”hur man blir av med unken lukt i klädda möbler” Läs mer
Lite wow…
Så kul när man kan luta sig tillbaka för ett ögonblick och säga: –Wow, vilken skillnad!! Måla om är väl ändå det mest tacksamma jobbet i det avseendet? Och vi byter ju inte ens färg, …jo trädgårdsmöblerna fick bli röda, men i övrigt har vi behållt den tidigare färgsättningen och Läs mer
Färgglatt
Har börjat skrapa på spiselkransen i köket, hittar tydliga lager, originalfärgen verkar vara en mörkt gråblå, troligen Kimrök. Sen två olika bruna, och efter det två gröna, varav den sista en ljus lindblomsgrön som vi även fick fram när vi skrapade bort alla tapeter från väggarna. Konstaterar i mitt skrapande Läs mer